Wednesday, July 6, 2011

Afif with new babysitter

Hari ni hari ketiga afif dengan bbsitter baru..yer,afif dah pon tukar bbsitter ..sebab musabab adalah bbsitter lama ingin menumpukan perhatian kepada perniagaan barunye hehe.

Alhamdulillah tuhan permudahkan saya dalam pencarian babysitter baru..dengan pertolongan ofismate dan recommendation dari diorg saya jumpa gak bbsitter yang bersesuaian dalam masa 3 hari..takdela susah hati sangat kan nak tinggalkan afif kat nursery..actually saya masih tak berapa konfiden nak hanta afif kat taska..hari tu hanta die kejap pon dah rase sayu je hati..oh takde salah apape pon ngan nursery tu..cuma saya je sayu skit bile tgk afif sorang2 dok kat belakang dalam gamba bawah ni haha nasib baikla nursery tu nak terima afif hari tu.

afif @ nursery..masa ni bbsitter lama ada emergency so tumpang sekejap kat nursery.

Bbsitter afif baru ni rumah dekat gile ngan opis saya..jalan kaki dah sampai la dari opis tu..so memang senang sangat2..pergi n balik ngan die..yang paling bes takdela saya terkejar2 nak drive cepat untuk sampai rumah awal..satu je kurang bes sebab kalau saya meeting kat luar,kena gak lalu dpn opis sebab nak ambik die hehe.tu jeler. yang lain lebih kepada menyenangkan saya lagila.

Afif panggil bbsitter baru ni ' mak'....hari pertama melalak la jugak kena tinggal tapi kejap je..hari kedua dah ok dah,.kat sana banyak budak besar maksudnye budak2 yang dah skolah tapi tumpang kejap kat rumah bbsitter tu utk makan/mandi n tunggu mak diorg sampai petang..afif plak memang suka kawan ngan budak besar..yang sebaya atau kecik dari die biasanye die tak layan sangat hahaha

Now saya kena bangun awal skit sebab kol 7 tepat dah kena gerak..maksudnye 7 tepat dah start engine dok dalam keta ler..sebab nak sampai kol 7.30 kat umah bbsitter n then gerak masuk opis..kol 7.45 parking opis dah penuh..balik pulak kena ambik afif before 7pm..okla tu atleast takde risau sampai umah lambat sebab jem ke hape ..anak dah depan mata.

Dengan bbsitter baru ni jadual afif dah bertukar sikit..die bangun awal kol 7 pastu siang die tido kejap dalam setengah jam (report dek mak die) bila kol 6 lebih saya datang ambik tu die dah nampak mengantuk sikit..n pukul 9 mlm dah naik atas katil n tido sendiri.

Which is somehow good for us sebab dok pk jugak..dulu afif bangun kol 10 pagi..cemane nak ajar die bangun awal sebab next year nak anta taska dah..nasib baiklerr jugak skang dah leh betulkan jadual tido die..so tima kasih to mak afif.

Harap2 bbsitter baru ni dapat jaga afif elok2..tapi nampak 2 hari ni memang ok je..takde masalah apape..

Okeh! got to go..nak start buat keje dah..happy wednesday everyone!



7 comments:

Sue Mommy Cinta & Airis said...

alhamdulillah...afif kan gud boy.. =)

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

happy wednesday farah..harap afif ok dgn bbsitter baru ;)

Anonymous said...

FARAH,KAT AREA MANA TU? TGH CARI BABYSITTER JUGAK

Anonymous said...

alhamdulilah...semuanya ok kan..

..:: WiRdA ::.. said...

kat mana eh senang2 dpt babysitter.. apsal aku dok cari mcm takde..ke aku tak cari? hahahahha

Lynn Abd Latib said...

antara keputusan paling berat selain kawin..beli rumah..beli keta..adalah mencari bbsitter anak kita..

smg afif serasi di tempat baru :-)

lily lotus said...

syukur everything runs smoothly :) hope afif akan lebih happy kat situ..

Awards ~~thank you!