Tuesday, June 30, 2009

Pakai tudung juga mesti ada gaya~~

Saya takde idea nak ngomel ape ari ni...nak masuk contest Kedai Chomel..tp idea belom datang lagi...takpe sempat lagi...

Actually saya ni bukan pandai sgt bergaya..ya Allah sape kenal saya mase skolah dulu mesti tahu betapa selekehnye saya...

Nasib baik jumpe ngan En Asri..diela pengomen tegar bab fesyen2 baju saya ni....boleh kate almost semua baju dlm almari saya die yg pilih...kalau yg elok2 tu die belilaa..kalau yg buruk2 tu mmg saya yg beli sendiri hahaha...(bile dah beli baru perasan tak cantek..duhh!)

ok saje nak share..fesyen2 tudung yang saya biasa pakai dan juga yang saya biasa jumpe....sbb saya ni ade habit kalau pegi shopping complex ke jalan2 ke suka sgt tgk fesyen tudung orang...

Antara fesyen2 tudung yang saya tahu:

1.Style tudung silang2 pin kat bahu(tudung bawal).....

saya rasa style tudung ni sangat common...saya dah pakai mcm ni sejak jumpe en asri di university sehinggala saya dah kawin...tgk tu muka saya time pregnant..gile kembang!hahaha...

2.Style tudung pin atas kepala (tudung bawal jugak)

saya baru tukar ke style ini selepas bersalinkan afif ari tu....sudah busan dgn style silang2 sebelom ni...senang je nak pakai..dan saya rase nampak lebih kemas...saya byk jugak tudung bawal ni sbb kalau balik je terengganu mesti beli...sana murah2!

3. Fesyen tudung tie rack

saya suka tgk azza pakai style tudung camni...cun...tudung pon cantek2...tp saya rase tak kena ngan muka saya sbb muke saya bulat seperti bola...kalau pakai mesti kelakar..kalau tgk org pakai mesti cantik!

4. Fesyen tudung berselendang (2 piece)
style tudung berselendang ni saya baru try dlm 2 minggu dan saya tak byk lagi koleksi selendang....di sebabkan saya dianugerahkan tuhan muka yg bulat jadi saya rase lebih elok pakai serkup bermuncung di dalam..kemudian baru lilit dgn selendang...saya dah try tak pakai serkup tu kat rumah n pakai selendang je..mmg kelakar je tgk muka sendiri dlm cermin..bulat sgt! oh ya..saya suke pilih selendang dr kain chiffon..ringan dan cantik je jatuh ke bahu...lagi satu utk nampak lagi seksi bak kate husband saya...sanggulkan rambut tu tinggi sikit...tp sanggul saya selalu je jatuh hahaha..

5.Fesyen tudung style ariani/munawarrah (1 piece)

Saya takmo panggil tudung style ikien sbb menyampah kat ikien tu hahaha...tak pernah lagi beli tudung mcm ni tp saya suke tgk org pakai tudung style ni..kemas dan saya rase senang je nak pakai sbb muncung tudung dah siap berbentuk..sarung je..

Ok kawan2 ape plak style tudung pilihan anda..mane tahu ade style lebih cantik dan bergaya...kongsi2 laa..


26 comments:

MeL said...

farah, tryla tierack scarf mcm azza tu..scarf tie rack mmg cantik2. u dh pakai nnti br bole tgk kn ke x.

Eliss said...

aku just suka tudung bawal..bila ntah nak berubah.. :D

3740Journal said...

pergh aku pun ade dalam ni..hehe.. time rajin aku lilit2 laaa camtuh..

if time bgn lambat, nak pi kerja pastu tudung tak gosok lagi or nak cepat2, aku pakai tudung bawal selimpang jerk..

senang..hehe

yanadzul said...

en asri sama ja cam en dzul..

yana lanih suka selendang ja..tudung yang corak ada tapi licin sgt..

azilaraffie said...

hehe.. kamek men blasah jek.. tukang mengomen of cos laa puan sri nenek (mak kamek laaa..) hahaha!!

tp yg azza pakai tu mmg cantek laa.. leh aja aku x babe?

Fid said...

saya juga tak suka pakai tudung style 'orang tu' maka saya jahit sendiri tudung hahaa..kalau org kata ni tudung 'orang tu' ke..saya jawap
"bukaaannn..ni tudung fid...jahit sendiri'

Farah said...

Mel:hmm boleh jugak tu...nnt nak carik satu la!

eliss:yeah tudung bawal rock!hahaha mmg prefer tudung bawal lg sbb senang pakai..

azza:hehe jgn mare..aku pinjam jadi model..

yana:pakai selendang pon senang kalau dah biasa..

jeela:ha boleh menuntut ilmu ngan azza ek..die pakai pon kemas..

Kak Fid:cayalah!wa respek sama lu!jahit sendiri..hah boleh claim jenama tudung style Fid!

Fid said...

p/s:tudung Fid wajib senget! hahahahaaa

Nurhayati said...

aku tak berfesyen dlm tudung.. sama je camtu gak..hahaha
takleh pakai cam tudung ekin (ko tak suka nak sebut gak) mukaku bulatss jua..pastu zaf pun tak suka katanye tu tudng ala2 minah indon.. ;) nak pakai 2lapis panas, tak suka jua. lilit pun tak reti.. bukan ko ke tak reti.. aku pun tak reti fesyen huhuhuhu

UmmiKhayra said...

hehehhe saya pun main belasah je pakai memana tudung yang ok. hehehhe asalkan pakai.. :P ada try nak pakai selendang, sampai la ni, tk pass2.. sebab tak reti nak melilit. hehehhehehehhe

Dayah @ Real Ummu said...

hoho..saya lagi selebet kalau pakai tudung..tambah2 dah ada anak..tudung lagi senget bengek..tapi saya pin wajib... kalau tak leh terbang kot..hahahah

Elyn Sani said...

saya belum berstyle lagi..... i'allah satu ari nnt. tp saya ske tul ngan style azza.... n terbaru style selendang yg farah pakai..... nnt cntk!!

Sue.Aleen said...

saya plak pakai masih macam yang dalam gambar 1st tu. tapi sekarang ni cari yang terus sarung je + takyah iron. senang nak pakai ke mana².

Cikpid said...

Aku pon suke tgk azza pakai tdg camtu..comel jek..tapi aku cube pakai mcm x kene jek..mcm ape jek..

so biasa nye mmg aku pakai tdg bawal atau tudng ade awning(tdg ikin) sbb sng..sarung jek..hehehhe

Farah said...

kak fid:tudung senget leh jadi trademark tu hehehe

yati:hahaha samala laki aku pon die kate cam minah indon..tp ade org pakai cantek je nengok..

ummikhayra:saya pon baru je ni dpt lesen L pakai selendang hehe

dayah:takpe yg penting aurat terjaga ..

elyn:insyaAllah..amin..aah azza pakai tudung ade style!

sualeen:mmg prefer pakai tudung yg takyah bergosok..senang!

cikpid:aah tudung ade awning tu sesuai utk org yg taknak nampak sangat muka die bulat..tp muka ko bujur!

Hanz Jamaludin said...

Suka tudung ekin lately bukan sebab ekin, tapi sebab senang nak pakai.Geting malas & malas nowadays....
By the way, Congratulations! You are one of the Consolation Prize Winner of my recent Giveaway. Check it out! :P

Anonymous said...

sy pun sama la. balik2 tudung bawal gak. tudung bawal ni ala no frills. tudung lilit biasa sy pakai if ada function.

tudung2 sy jual hari tu, ada selendang jugak. tie rack pun ada. nanti sy uploadkan and update farah yeah.

Farah said...

Hanz:aah senang pakai kan!nampak pon kemas..

thanks Hanz for choosing my entry!

Zam:haaa...update jgn tak update..nak raye ni..mari perabihkan duit hehehe

mummy_adam said...

betui tu.. walaupun pakai tudung, mesti ttp ada gaya.. masalah nyer, xpandai lah.. huhu.. nnt kalau farah dah pandai ajar ek.. hehehe..

Farah said...

saya pon tak pandai la..budak baru belajar jugak ekekke

U-jin said...

cantik....tp sejak kenal tudung ala2 ekin ni....males dah nak cuba tudung2 lain...tp cam suka tgk tudung cam yuna pakai tuh

LoNdon dEaLs said...

more tie rack here :)

fuza said...

farah, try la selendang n serkup yg ade 'topi'...x pun tudung one piece yg dah siap ade topi....ok...senang...lagi2 xpayah gosok...wee..senang je nk smbar bila dah lambat..hehe....kalau nk akju ajar kan...boleh je..ko pun xdtg lagi umah aku kan..dah 2x aku pindah ni...hhuhu...:-D

To ALL TieRack Scarf LOvers.... said...

Salam and hi visit us for New design from Tie Rack Scarves london at http://scarfonline.blogspot.com/

DaKoSue said...

bagus tips nih saya suka insyaallah satu hari saya akan menyusul

HaniFadil said...

good. i suka entry ni... nanti nak buat jugak laa kat blog.. hehehe..

Awards ~~thank you!