Thursday, December 5, 2013

Berpantang sendiri

Kali ni dapat cuti bersalin selama 3 bulan..jadi nak cuba merajinkan diri update blog hari2 macam dulu (kite tgkla sempat ke tidak ek haha)

Dah anak 3 ni macammana pon selesa berpantang rumah sendiri jugak..mak ada datang seminggu lebih untuk jaga saya sampai betul2 dah rasa cergas sikit nak jaga 3 anak sendiri..Alhamdulillah recovery kali ni pon agak cepat compare yang 2 dulu..

Dengan anak 3 tipula kalau tak huru hara kan hahaha tapi jadi mak ni memang kena pandai menyambil..sambil breakfast sambil bertungku contohnya..pastu kena ikut jadual yang kite selesa..contohnya akif kena nap hari2.so pukul 2 ptg wajib tidokan dia..so saya ambik kesempatan nap sekali..saya takdela nap lama dapat dalam 30 minit pon jadikla..macam afif liat nak nap..so saya biarkan je dia tengok tv atau main sorang2 kat ruang tamu. Waktu tido malam pon sama..pukul 9.30 semua kena ada atas katil untuk tido..so paling kurang kol 10 semua dah lena.time mandi semua kena mandi..time makan pon sama .

Masakan pula saya masak yang simple2 je...masih ikut menu berpantang..mana yang boleh makan saya makan..mana takleh saya elak walaupon ada depan mata..bertungku dan berbengkung saya buat..pilis dan param pulak masa mak ada je saya pakai hahaha.pastu mak dah takde saya pon malas .Breakfast takleh lambat takut perut masuk angin so wajib bangun awal.

Alhamdulillah husband banyak jugak tolong..bab uruskan mandi/makan 2 budak besar tu dia yang buat..nasib baik opis die 5 minit je dari rumah..ada masa break je die balik.



 Camnila hari2 hadap 3 budak kecik ni haha letih tapi seronok

Minuman fav masa pantang jus epal dan celery..bagus untuk detox dan kurangkan sembelit

2 comments:

Eliss said...

semoga dipermudahkan urusan berpantang yer :)

Farah said...

tima kasih eliss

Awards ~~thank you!