Sunday, May 10, 2009

superwoman di hatiku~~

Happy mother's day dear mommies !! first time saya sambut mother's day...sungguh bertuah mendapat title seorg ibu ni..tak caya??ha beranak la nnt tahu....mmg bes....

Semalam call mak utk wish selamat hari ibu...mmg tiap2 tahun saya tak pernah miss ucapan itu kepada mak saya..tp tahun ni rasa sayu plak....ucapan yg saya bg tu rasa seperti lebih bermakna sbb saya sendiri tahu mcmmane perasaan menjadi seorg ibu..

terima kasih mak sbb selalu sabar dgn saya....jaga saya dgn baik mase saya berpantang...satu kerja pon mak tak kasi saya buat......even mase nak menyusukan anak..mak yg ambikkan afif dan letak atas pangku saya utk di susu....mak saya menangis ok bila tahu saya kena operate.....saya rase sbb jagaan mak tu..saya tak byk hadapi masalah masa berpantang...mak tak pernah miss pakaikan pilis kat kepala saya..letakkan param kat seluruh badan..pakaikan saya stokin...tungku badan2 saya...takut masuk angin katanya... dan tak penah miss belikan kuih apam tiap2 pagi (kuih tu je yg boleh saya makan mase pantang)....lagi satu mak tak pernah miss masakkan pajeri nenas kalau saya balik hahaha sedapppp tau..

saya selalu ckp ngan husband...mak saya tu superwoman tau......walaupon abah saya still kerja selepas pencen..tp mak saya tetap nak carik duit lebih utk skolahkan adik2 saya...oh yaa kalau nak tahu mak saya ade gerai nasi lemaknye sendiri.....hari2 pukul 3 pagi die dah bgn utk masak sambal nasik lemak dan siapkan brg2 utk meniaga pukul 7 pg..sblm die kluar meniaga..die sempat siapkan breakfast serta mandikan adik sy yg kecik (darjah 1 ) utk ke skolah....semua die buat sorg...takde pembantu....balik dr meniaga pukul 11 mak terus ke dapur utk masak tghhari plak..nnt abah serta adik2 saya akan balik utk makan tghhari di rumah...selepas hanta adik ke skolah baru mak saya boleh mengemas rumah/pinggan mangkuk/basuh baju dan kemudian berehat sebentar .....di sebab kan aktiviti mak saya yg sungguh padat itu...mak selalu je terlelap ketika menonton tv ....sian mak...letih sgt la tu....

Saya selalu pesan ngan mak..doakanla saya dpt gaji besar cepat2...supaya mak tak payah dah berniaga...walaupon tiap2 bulan saya tak pernah miss bg mak duit..tp still tak cukup kan..lainla kalau saya bagi beribu riban...ni bagi pon ratus2 saja...nak harapkan adik2 saya yg lain gaji diorg pon tak sebesar mane...lagipon ade 3 org lagi adik saya yg masih belajar.....duit pencen abah pon tak seberapa.....saya tak tahula boleh ke saya jadi setabah dan se super mak satu hari nnt...ni baru ade anak sorg pon kadang2 dah mengeluh letih...

okla rase cam nak nangis plak bila citer pasal mak ni.....hari ni tiba2 tekak rase teringin nak makan pajeri nenas..tp nenas takde..pajeri terung pon jadikla...hehe berselera plak tgk husband makan...sampai tambah 2 kali...sedap katanya...

7 comments:

mrsharis said...

sob..sob..sedih kan bila ingat pengorbanan ibu. Semoga Allah memberikan kesihatan yang baik kepada ibu2 kita.

Cikpid said...

Pngorbanan mak ni mmg xde tolok tandingan..kalo ckp psl mak mesti sayu..huhuhu..mcm sedap jek pajeri terung..x reti nk buat..huhuhu

Nurhayati said...

ya betul mak kita adalah superwomen.. bila kita dah jadi ibu ni baru tau pengorbanan mak kita kan.. macamana pun tetap dulukan anak2x.

wah tengok pajeri tu sedap lak. feveret pajeri nenas jua.. hubby tambah 2x tu mmg betul2 sedap.. nak sket hihi

Farah said...

liya:aminnnn...

cikpid:huhu itulaa jgn sedey2...semoga kita dpt berbakti pada mak bapak kite selagi depa hidup..hehe senang je buat tu..

yati:hehe bolehh dtgla umah..kite masak sedap2 punya :D

Hasliza said...

bila fikir tentang pengorbanan mak kita..kita mesti rasa sedihkan..rasanya kita tak mampu tuk jadi mcm dia

Farah said...

liza:huhu mampukah kita???tulaa kita ni susah skit dah mengeluh kan..

SOHO Mama said...

Memang superwoman lah..mana agaknya mak Farah dapat semua tenaga tu ye..dari kecekalan hati lah tu :)

Teringin pulak nak rasa nasi lemak tu haa :P

Awards ~~thank you!