Monday, June 29, 2009

MOD @ Sarakids~~seronok!

Saya tahu pagi ni mesti mommy2 yg dtg MOD semalam berpusu2 mahu mengupdate blog hihi...saya pon tercarik2 gak blog yg dah buat entri pasal ni....

First of all nak ucap terima kasih tuan kedai (Farah jugak namanye) kerana menjemput kami....sekarang sudah tahu kedai sarakids di mana...senang je rupenye...saya dtg tanpa map...tertinggal plak tak rumah..no hp lyna pon tak save..yang ade cuma no hanz dan azza sahaja...tp dua2 pon tak sampai lagi.. dahler drive sensorg...so saya redah je sambil ingat balik direction yg lyna bg dalam blog...nasib baik jumpe tanpa sesat....
mase mula2 sampai duduk di depan.....Azza ,Hanz and me..
lepas tu jumpe port baik punye di belakang..lebih sejuk dan berangin dr dalam khemah..

Saya suke event kali ni...start on time...habis pon on time....semuanye ikut jadual...kol 2.45 saya sampai sekali ngan azza...dgn muka tak malu terus amik air sbb haus sgt..yer saya mmg kembar air..asik minum je...

..kol 3 dah potong kek sempena birthday anak tuan kedai yang berumur 2 tahun...pastu sesi makan...dan borak2 dgn mommy2 yang lain..uishh kami bukan borak2 kosong ok..hanz dgn baik hatinye kasik try /demo SSC yang die pakai...dan kemudian willing untuk ajar kami pasal cloth diaper...ye saya mmg buta pengetahuan pasal babywearing dan CD...sbb tu seronok sbb dpt pegang n tgk sendiri bende2 tu semua....

Sambil2 tu cuci2 mata berkunjung ke gerai2 yang sedia ade......lepak di gerai jumpsac sambil2 shaz membuat demo memakai ring sling (she is a very nice lady) dan tootsie bitsie...sempat jugak membeli sehelai nissen pant untuk afif hehe..
sempat lagi bergamba bersama Rinie mommy vogue tp still tak dpt jumpa dani yang cute sbb die tak berapa sihat..

tokey kedai jumpsac.com sedang babywearing afif
pic kredit to tootsie bitsie
Sempat juge berkunjung ke gerai Zam....rupe2nye die berbisnes tudung dr indon....cantek2..tp budget shopping sudah limited huhu..jd beli yg perlu sahaja...

Saya juga dapat jumpe UmmiSalsabila , Eca ,mommy sofia , munira,shy,isabelle ,foxy farah, Watie....Hmm yang lain2 saya tak berapa cam sbb yela kadang2 dlm gamba lain bile tgk live ni lain sikit...minta maaf kalau ade yang follow blog ni tp saya tak tegur di majlis tu...
bersama foxy farah comel n baby farell si pipi labuh...
aksi qistina (anak dara shy) yang sedang mengayat afif....awak suke ke stokin afif tu ?

Lepas tu ade lucky draw...dan menjadi lebih seronok bile dpt menang one of the lucky draw heheehe...dan saya muke tak malu terjerit2 mase dpt tahu no saya naik sbb saya dok kat belakang..jadi kenala jerit kan kang tuan pengerusi majlis tak denga plak..
Last sekali sesi tangkap2 gamba bersama tuan kedai...hehe mase ni baru dpt beramah mesra dgn farah sbb awal2 tu die sibok layan tetamu lain yang dtg....takpa kami faham....mmg ramai pon..pukul 5.30 kami pon bersurai untuk balik...
hanz with baby hambali...psstt hambali bisik kat auntie awak nak ape untuk birthday gift ?

fuuhh..penat tapi seronok!!! ok saya rase kena rehat sebulan dulu dr gathering...tak larat dah tetiap minggu ade je aktiviti bersosial......tp kalau ade jemputan tu insyaAllah saya pergi...

ok sape2 yang bertanya mane daddy afif pergi ahad lepas haaa....jgn tekejut tgk gamba di bawah..18sx sikit hehehe....tp takpe layannnnn.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.

Daddy pergi tgk contest bodybuilding kat Klang Parada...semangat nak tgk sbb ade kawan die yang masuk bertanding...


p/s:saya sudah pesan kepada daddy....jgn sesekali ade hati untk masuk pertandingan macam ni..walaupon saya tahu die sedang gigih membina badan skang sbb saya ngan afif mmg takkan pergi untuk menyorak daddy di atas pentas nnt hahahha...yer saya tahu sebagai isteri mestila supportive dgn segala minat dan hobi husband..tetapi bukan yang satu ini....plissssss

p/s lagi:gamba2 gathering byk dapat dr azza sbb saya malas nak bawak kuar kamera cap ayam ku itu..azam bln depan mesti ade kamera baru!!!!

26 comments:

Cikpid said...

..bestnye gathering..jeles..jeles..dan jeles..cewahh...

erk..ngeri tgk gmbr body buider itu..tapi mcm knl..pelakon ke llki tu dulu?

Eliss said...

aku jelez..ari tu aku baru join MSK so segan laa nak join..nanti bila dah lama, aku join laa kan :D

Hanz Jamaludin said...

Farah, me x leh lupa saat2 u claim your lucky draw prize...terkekek-kekek I gelak tengok muka Azza terpinga-pinga menyambut Afif dari u...

Psstt..nak 'curik' gambo I leh aa..thank you...

atulhani said...

best tgk farah banyak bersosial dengan para ibu.. hehe

Farah said...

cikpid:ahaaa mmg pelakon dulu..tak silap citer mat despacth kot..tp skang dah jadi manager tak true fitness subang jaya...

eliss:elelele bila mase lak eliss jadi pemalu ni..yela nnt ade gath lagi jgn tak join ok!

hanz:sila2 amik je..

hahaha terserlah perangai sebenar yang mmg ntah hape2..

atul:hihi abih kawan2 bujang sume takmo ajak..

3740Journal said...

farah... aku tak tahan tengok pic bodybuilding tuh.. nak terketawa..

kalau aku ikut ko pi sure aku ketawa terbahak2.. sure kecik ati mamat tu.. duhhh...

jgn la laki ko terjebak...

BTW, nanti kite plan pi gymboree sensame eh...

Haz - betul. I pun terkejut. dia selamba badak letak anak dia. nasib i tak bwk larikkkk..keh keh

Emma said...

hooo... i pun jumpe u jugak... sedih tau x mention nama i.. lalala...

-mama emma-

Nurhayati said...

ayunye mama Afif tu ;)

UmmiKhayra said...

Ala.. bestnya.. ruginya la tak dapat menjoinkan diri.. Huhuhuh mesti happening kan.. especially tang farah berlari untuk mendapatkan lucky drawnya.. :DDD

Farah said...

azza:hahaha..aku pon tak sanggup nak nengok weii..

hihi bab afif tu tima kasih tolong jagakan ...ko tau jela kan perangai kalau dah excited terus lupe diri dan anak!

mama emma:alalala jgn majuk ek..i ni ade penyakit nyanyuk hahaha..kite add link awak tau!

yati:dalam gambar je..hahaha

UK:huhu jgn disebut2 malu sebenarnye sbb perangai sebenar terserlah hahaha..

yaya said...

Gosh! gambar body builder tu paling tak bleh tahan.... ko harus sorak front line kalau hubby ko masuk.... weeehhuuu
:)

Dayah @ Real Ummu said...

wahh..bestnye ber gath lagi.jeles makkkat Penang ni.. huhuh.

farah..cantik la baju FArah pakai tu...

U-jin said...

ceria muka dalam gambar...besnye geder2....
uit berketul2 body builder tu...

Watie Aziz said...

uiskk..tuh ker kawan hubby hang yg masuk pertamdingan tuh Farah? ngerinya tgk ....hahahha..berketul2 + berminyak2 weh ..kalau tak menang gak, sure buter mata pengadil tuh...hahhaha...

nice to meet u again smalam Farah, hari nih aku letih dr pagi wat entry pasal b'day Qarissa, lagipun gambar kat handphone hubby ..camera aku cam ilang lah ..mana aku letak ntah .. hu hu...lum transfer lagik gambar time @ Sarakids tuh..hu hu..

Anonymous said...

saya antara orang yang tertunggu2 entry gathering di sarakids.. sebab tak dapat datang.. kena slow sikit, kesian kat en. hubby kalau selalu sangat gathering.. hehehe...

macam meriah je kan.. ruginya tak pergi.. tak pe lah, harap2 nanti MSK buat gathering lagi... :)

Unknown said...

hua hua hua baru i tau ada org berlari2 ambil hadiah... berbaloi kah farah??? anyway thanks for coming.. dgn baju pink sgt sejuk mata memandang.. aiseh...

Unknown said...

Seronoknya semua jumpa2 pakai baju pink! Terpikat nya I tgk JumpSac RS tu..*tahan tahannnn*.

MeL said...

wah sonoknye! tinggi nye u ngn azza! foxyfarah pn already tinggi, krg lagiiii tinggi ye..alahai, next time turn kite jumpa lak ye :)

Anonymous said...

farah, awak ni mmg lawak ah. terkejut gak dgr org samapi jerit2 nak menang no bertuah tu. keskeskes....serious kelakar. skrg pun still tersenyum2 teringt.

Farah said...

yaya:takmo..ku tak sanggupp~~~~

dayah:ape lagi dayah..buat la plak satu utk blogger di penang..baju cantek??uhukk rimas pakai baju tu byk reben2..

u-jin:hehe mmg bess..tak lalu nak menengok badan ketul2 tu..

watie:tak menang ponn..takde rezeki agaknye..ekeke cepat2 update story pasal gathering plak..aku dah baca entry bday tu..panjang gile..tak sempat nak komen lagi ekkee..

sya:aah saya pon kena slow down dah pasni...tp saya kalau hubby taknak ikut saya pegi sendiri je hahaha

farah@sarakids:hahaha malunye aiii...berbaloii mmg berbaloi!

kak Millie:isk isk saya pon tak tahan menengoknye..mujur takde duit..kalau ade dah rembat satu hahaha..

Mel:kami mmg tinggi (bukan perasan hahaha)...aah we shud meet tau..alaa small gath pon ok..

zam:huwaaa...jgn di ingat...malu ler..terserlah perangai sebenar hahaha

Mama Zharfan said...

hi farah! salam perkenalan..i ada tegur u ari tu (actually yg kelakarnya i confuse..kenapa nama u sama dgn nama owner sarakids..heheh)..nanti drop by kat my blog yer:
http://suzie284.blogspot.com/2009/06/sarakids-open-day-pink-day.html

nieda said...

salam kenal,
wah bestnyer open day sand birthday bash sara...saya tak berkesempatan nak pergi..terkilan x dpt jumpa bloger2 semua

Nattasha Zainal said...

huiishh.. ingatkan org minyak...hehe..btw cute la your child.. exchange link buleh?

Siti Fatimah said...

Hi farah,
nice meeting u :D
sebenarnya dr awal nak tegur but leh terlupa nama lak tuh yg senyum2 kambing je hehehe... u mmg peramah harap dpt jumpa lagik nanti ;)

Farah said...

mama zharfan:haii..i dah add urs too..hehe nasib baik tak salah org yer..

nieda:haii..takpe dah abis pantang kan?pasni leh aa join plak kalau ade lagi..

Ms Pancake:boleh..i dah add urs too!

Siti Fatimah:hahaha peramah ke?? err sape lagi peramah watie ke saya?? hehe watie jgn marah ek..

mummy_adam said...

huhu... besh nyer.. busy sgt sampai xtau pun ada MOD nie.. :(

Awards ~~thank you!