Thursday, June 25, 2009

online shopping~~

minggu ni sungguh bosan...bila takde tender masuk jadi saya pon sangat sangap tahap gaban sehingga rasenye nak tunggu 5 minit berlalu pon rase seperti 5 jam....kena plak bila saya sedang berpuasa lagila seksa rasenye ....

lagi satu adalah terlalu bahaya bila masa byk free ni...mula la tangan nak klik ke kedai2 online....

anda pernah ber online shopping?? mesti pernah kan??alaa kalau dah berbloghopping tu mesti ade yg termasuk je kedai2 online pastu ter 'klik' pada barang2 yang di jual hehehe..biasala tu..saya pon camtu gak....

ok ari ni saya nak buat review a few kedai online yg saya dah pernah shopping kat sana ....based on my experience la ek...sbb selalu kite tgk shopping online review ni diorg pernah ke sopping kat kedai tu ??


Moms little ones

saya rase semua kenal kan website ni..trusted website for baby and mommy stuffs.....saya pernah beli beberapa gadget for my breastpump dr momslittleones...lepas transfer duit...barang sampai ke rumah dalam mase 2/3 hari...servis ok dan cepat!

Ila collection

Ha yg ni kedai kain....saya suke beli kain kat kedai ni sbb harganye berpatutan..takdela mencekik darah sgt..corak pon cantek2....owner pon ok...cuma mase nak order tu kalau boleh bgtau die kain corak ape n kaler ape termasuk no siri kain tu....takut tertukar plak kain lain...
lepas transfer duit ..2 hari kemudian sudah dapat kain :D..

ok kain dah ade bila saya nak pegi tempah ni huwaaaa :((

Zarashoppe

Ini kedai ade jual macam2...aksesori,tudung,selendang,wallet...saya pernah beli selendang dr kedai ni...alerr murah je...sbb nak try pakai selendang plak....saya plg suke servis die cepat gile...hari ni transfer duit..esok dah dpt parcel...owner pon friendly...pastu die siap bg coupon discount for next purchase...ha baik kan!

lelongtupperwarelelong

ha jangan memain..skang ni tupperware pon leh beli online tau...mmg kedai ni jual tupperware harga lelong punye.....pastu owner die pon friendly...lagipon die duduk KD sama ngan saya..jd takyah courrier servis..die anta direct ke tmpt saya je :D

azam baru saye..nak tuko semua bekas kat rumah pakai tupperware hahahhaa...gilo apo..takdela gurau je..

ok cukupla review saya....kang byk2 sgt letak pecah lak rahsia kat husband saya suke beronline shopping hahahah...

satu2nye tips yg saya gune kalau saya ragu2 nak shopping kat kedai tu....beli barang murah2 dulu...toksah beli yg mahal2..kang kena tipu ke takdela menggigit jari sgt kan..

tp setakat ni saya takdela lagi kena bende2 camtu....cuma ade kawan saya die beli baju anak die online....byk lak tu...die dah bgtau dah nak saiz ape n kaler ape..sekali dpt baju kaler lain n saiz lain...mmg sakit ati la....pastu dah deliver lambat..bila tanye kena marah plak..hampeh punye owner kedai...so hati2 yer bile beronline shopping!

p/s:ok kena sambung kerja sbb ade tender baru je masuk huhu..

15 comments:

Anasfadilah said...

meh la shopping kedai online saya pulak ye

ada produk baru..nursing poncho :0

p/s::gigih promot plak kat sini..hahaha

p/p/s::Karen say,she love u too

RoSe said...

hehehhe...wahh byk gak tempat ek akak shopping..hehhe

p/s: jgn lupa amik adiah kat umh saya yer..lalala

yanadzul said...

owh yana pun nak promot kedai kecik saya tu..jgn marah ye farah..

yana pun penah online shopping nih..best sebab semua ada depan mata..pilih ja..

cuma tak penah lagi kena tipu..

3740Journal said...

aku suke beli tudung & selendang online. setakat ni okeh aa.. tak pernah kene tipu lagi & cepat dapat pon..

Farah said...

dila:mane mane?saya jenguk sekarang jugak!

rose:dah tepek dah kat blog ni..hihi tima kasih!!

yana:ha boleh boleh..saya dah tgk dh...tp banyk baju baby girl uhuk uhuk ..

azza:bagus2...ha aku tau ko suke beli tie rack scarf kan?

Hanz Jamaludin said...

x pernah lagi beli tudung online tapi barang baby, buku2, mekap & bag adelah...

hu,hu, me pun gila online shopping ni, setiap bulan mesti adenyer..

munira said...

farah..
thanks!hehehe pandai pomot ye!
leh kasik discount lagik nih hehehe

Eliss said...

wah ,leh jadik promoter ni :D aku pun ada 2-3 website yang aku beli online..setakat ni servis semer mantop laa..

achee_b165 said...

wah... byk nya kedai utk di terjah..huhu!!

abih laa... lari bujet la pas nie!!huhuh...

~p-na mama oja~

Dayah @ Real Ummu said...

saya pun suka..tapi taklah sampai addict..addict cume ms beli CD utk Shukrina, pastu bila dah cukup koleksi, stop jap..window shop je la skg..heheh

Cikpid said...

hehehhe..ni betoi2 xde keje ni siap promote kdi2 online ag..

tp bgs gak kenalkan camni..so kite x ragu2 la kan??hehhehe

U-jin said...

betui3...beli hat murah dulu..agak2 leh caya baru kita beli hat mahal kan..

Afzan said...

ooh cakap pasal Moms Little One baru teringat nak beli puting botol susu affan. Dulu dok dekat je ngan kedai die kat seri Kembangan tuh. Besat dapat gi kedai trus. Skang ene beli online jela.

Farah said...

hanz:i tau u mmg gila buku..beli mekap online?tak pernah lagi hehe..

munira:ekekeke..boleh boleh..

elis:yeah servis mantop boleh dtg beli lagi..kalau tak mantop that is first n last ku beli di sana

pna:uisshh mmg byk..sampai juling mata


dayah:waahh addict beli CD..bagus2..mmg kepeluan tu..

cikpid:ekeke aku tgh tunggu stok baru hang...mane tau ade berkenan di sana pastu buat review lak lepas beli..

u-jin:aah kalau ragu2 buatla cenggitu..

Afzan:nasib boleh beli online..afifnye kena beli jugak kat store..

Unknown said...

I memang kaki online shopping. Start masa ngandung kan Zuleyka dulu. Tak larat nak jalan2 kat mall. So layan online shopping je..

I pun berazam nak men-Tupperware-kan satu rumah hee hee..tapi belum mampu lagi gituu..

Awards ~~thank you!