Friday, January 7, 2011

I'm no superwoman

Saya taknak jadi superwoman pon..saya tahu jadi superwoman ni adalah sangat memenatkan..and pada saya sebenarnye tak bagus sangat nak jadi superwoman ni..dalam rumahtangga ,suami isteri adalah satu pasukan..so bila dah kata satu pasukan.. susah senang mestila kongsi sama2 kan.kalau ahli yang satu rase workload die berat sangat..ahli yang satu lagi mestila tolong sikit untuk kurangkan beban.

sebab tu bila saya dapat offer masuk team sales..keizinan dari suami untuk bagi saya terima offer tu adalah sangat penting.

yelaa..well-known keje orang sale ni macam orang gile sikit..kadang2 kena stay up sampai pagi kat ofis sebab nak hanta tender..kadang2 kena outstation sebab nak site visit dan jumpe customer..kadang2 meeting kat opis lanjut sampai ke malam..kena stay back tu jangan la cakap kan..kat rumah sambung lagi buat keje..sampai ke sudah pon tak habis2 pk pasal keje selagi tak meet target yang ditetapkan..selagi tulah takleh nak bersenang lenang..tapi kenape orang sales tetap jugak nak keje sales?haaaaa hanya orang yang ade pengalaman keje sales je leh jawab tu.


ok berbalik kepada issue superwoman tadi..saya memang dah mintak izin dengan husband and saya dah bagitau husband kemungkinan ape yang akan terjadi bile saya join team tu..Alhamdulillah..tuhan memang bagi saya seorang soulmate yang sangat2 memahami..
die galakkan saya untuk masuk team baru dan support saya sepenuhnye.

Disebabkan perlu keluar dari rumah awal pagi..husband willing untuk hantarkan afif ke rumah BS..tolong sidaikan kain baju lepas habis di cuci..tolong basuhkan pinggan mangkuk kat sinki bile die nampak dah berlonggok lama sangat..ajak saya dinner kat luar je sebab die tahu saya dah tak larat nak memasak bile balik dari kerja...yela sape tak kesian bila tengok bini balik kerja je dapat duduk kat sofa kejap terus tertido berdengkur2 hahahahaha..penat gile hokey! lagi2 plak saya dah start travel ke 2 opis setiap hari..pagi masuk opis lama..petang masuk opis baru..balik nak kena redah jem..sampai paling awal kol 8pm.

To my dear husband..thanks so much for everything..kadang2 saya balik rumah dalam keadaan yang sangat penat dan moody (biasaler org pompuan penat je nak moody)..abang tetap sabar..kadang2 bile abang balik rumah..bukak2 pintu je tengok saya dah tertido takde orang nak sambut,buat air untuk abang..abang tak marah dan merungut pon..bila sibok macam ni..abang lebih suke ajak saya makan luar sama2 sebab sambil makan boleh borak2 and we had so much fun together sambil bercerita dan bergossip..hehe rase cam zaman kapel2 plak ek..saya harap abang dapat terus bersabar..just give me some time untuk adjust masa saya dengan kerja yang baru ni..baru2 lagi memang agak kelam kabut..bila saya dah dapat catch up everything and ikut pace yang sebetulnye..we should be just fine.

p/s: husband cakap die memang nak bini yang berkarier..nampak seksi di matanye :D

4 comments:

SemuaTentangKita said...

walaupun aku tak keje buat sale tapi aku faham sesangat sebab hubby aku pun buat sale. Suka duka tu hanya pasangan tu jer yang tahu..tapi yg best bila bab komisen..masyukkkkk....heheheh.

Good luck!!

3740Journal said...

kalau dapat komisyen banyak nanti belanja makan ok beb. keke

Mrs. Simplicity said...

nampak seksi dimana nye? cam best je statement itu :) u boleh ok! :D

isabelle said...

ya..bagus.
yg penting, laki memahami kan.

Awards ~~thank you!