Thursday, June 30, 2011

Random entry - About Food

Saya baru perasan dalam kamera and also BB banyak gamba makanan yang tak di upload2 lagi dalam blog..so here are a few of it that i would like share..


nasi ayam taman melawati yang pada kitorg still the best in town! chicken rice shop pon kalah hehe harga murah plak tu RM4.50 sepinggan..dulu2 lepas balik dari climbing kat batu caves kat sinila kitorg melantak..sekarang jarang2 dapat ke sana..kalau memang dah on d way ke ampang ke..kami sure singgah makan.

Red velvet cake dan cupcake yang saya tempah kali ke 2 dari jua..yang cupcake tu as hantaran untuk tunang abang ipar..tp sebab hantaran dah terlebih lebih..saya bagi asing..kirenye tak masuk sekali dalam baris hantaran tu.saje nak kasi.sekali dalam kereta leh plak orang yang pegang cupcake tu tertido dah terbalikla cupcake tu..haihh..malang tak berbau btul.

Yang cake plak..kami balun kat rumah hehe husband memang suka kalau hidang sekali ngan nescafe kaw!seminggu gakla baru habis..tu pon dah hidang separuh kat famili yang datang.

ni sup ayam campak2 je..sebab serius memang bahan2 main campak2 je dalam periuk..saya tak tumis bawang pon,minyak pon x pakai..cuma didihkan air..masukkan ayam pastu campak bawang putih yang dah di hiris/tumbuk,campak plak sup bunjut adabi ,carrot,kentang dan juga daun sup..pastu letakla garam secukup rasa..dah siap!

nak wat cemane,walaupon saya n suami gigih diet tak makan malam sbb nak jaga perut tp tetap gak kena masak sbb anak nak makan..nasib baik die makan tak remeh sgt..kalau bagi sup2 ni memang cepat je die makan.

ni plak makanan yang saya makan time dinner company yang gilang gemilang tu..haha gemilang la sebab ade faizal tahir ko! tp hampeh btul la bab makanan...esoknye 8/10 orang kat meja saya tu kena cirit birit..hah! lupe plak nak ambik nama caterer tu..seriusla kalau ade caterer2 yang baca blog ni..tolongla wei jangan hidang makanan2 yang nak basi dah kat orang..sian tau..1 hari dok dalam toilet nak memerut je..

ni plak macaroon yang officemate saya buat..oh saya tak pernah try macaroon dari kedai2 yang gelemer selalu org sebut tu..tp ramai yang cakap manis gilerr macaroon ni..saja beli yang member buat sebab leh request kat die cakap jangan manis sangat and harga pon murahla sikit..so this also second time saya order..sedapp kunyah2 sambil tgk tv kalau husband die siap buat cicah ngan nescafe lagi hehe.tp tula sebab harga besar 50 sen tu je sebijik dah 2 hinggit..so taklehla beli banyak2.

Kalau ade yang nak order untuk bagi present ke bagitau la saya yer..leh saya bagi contact kawan saya tu nanti.

4 comments:

Nurhayati said...

adoi terliur tgk time2 puasa.
seyes diriku tak pernah mkn rv n macaroons huarghh

Teh said...

farah,

cuba tanya kawan .. macaroon boleh ke nak diposkan ke sabah/semporna?

pakai citylink la cepat sket.. kalau dia boleh buat, aku nak order...

Farah said...

yati:hehe saje je kan time2 ramai ganti pose ni nk tunjuk gamba makanan

teh: ko nak bape bijik!!

eh btw aku lupe nak ucap tahniah..baru kawin kan?? selamat pengantin baru .

Teh said...

kalau dapat 20 biji ke 25 biji ke... buat lepas kempunan.. semporna takde ok...

a'a... thanks farah... :D

Awards ~~thank you!