Monday, December 16, 2013

Heartburn teruk masa mengandung?

Assalamualaikum...

Heartburn masa mengandung rasanya perkara yang sangat normal.I'm having it during all my 3 pregancy..biasanya fasa paling teruk masa 3rd trimester la kan ... time tu baby dalam perut makin membersar.ruang dah tak cukup..makanan yang masuk rasa semua macam dah sampai kat anak tekak je haha... untuk my case,1st trimester lagi dah start alami heartburn dan akan melarat sampai ke 3rd trimester..tapi Alhamdulillah saya berjaya kurangkan rasa heartburn tu dengan Gaviscon dan ikut juga beberapa aturan makanan yang betul.

So kat sini nak share risalah mengenani heartburn dan cara2 untuk mengatasinya manalah tahu berguna untuk reader2 blog ni yang ada masalah yang sama..heartburn kalau teruk memang sampai tak boleh nak tido sebab rasa sangat tak selesa. Untuk maklumat lanjut boleh layari http://gaviscon.com.my





3 comments:

@nannoor said...

aku mmg kena heart burn teruk untuk semua pregnancy, since dr trimester 1 sampai beranak. seksa. huhuhuh.
dulu aku penah cuba gaviscon tp mcm x de kesan, tp nak cuba lagi lepas ni. kalau kena heartburn tu, habis rosak mood aku. huhu

Eliss said...

aku pun kena ms nayla.tapi bila telan gaviscon trus ok. heartburn manja2 :p eh, ko lepas c-sect ketiga ni ikat ker?

Farah said...

nannor: kalau spital punya gaviscon lagi power dari yang beli kat kedai.Aku dapat yang hospital bagi kesan die lagi cepat.

eliss:hahaha heartburn aku teruk beb.kalau tak control mmg takleh tido.aku x ikat tapi kompem pakai perancang.

Awards ~~thank you!