Friday, April 10, 2009

Adik perempuan~~

Tiba2 hari ni saya teringatkan adik2 perempuan saya...saya ade 3 org adik perempuan...2 adik kandung...1 adik ipar yg saya dah anggap mcm adik kandung jugak..

Perasan tak...ni utk yg ade adik perempuan la ek...mcm saya ni kakak sulung...saya perhatikan adik2 perempuan saya lagi advance dari saya semasa saya di umur mereka...

contohnyaa...

  • semasa saya darjah enam...saya tak pedulikan pasal fesyen ni..baju kaler ini kena matching dgn seluar kaler ini...ingat lagi saya pernah pergi tuisyen dgn baju kaler purple dan seluar kaler oren...OMG!bila di ingat2 balik mmg sgt huduh dan buruk tp masa tu saya pedulik apa hahaha...tapi lainnya dgn adik perempuan saya...pergi tuisyen penuh bergaya....baju ini kena pakai dgn tudung yg ini...fesyen tudung juga macam2...
  • semasa saya baru nak kenal pasal fesyen baju/handbag/kasut di tahun pertama universiti...adik saya di matriks sudah ade bermcm2 fesyen baju dan handbag die lagi bling2 dari saya...oh aksesori jgn ckp laa....lain baju lain aksesori...kaler juga ade macam2....
  • semasa saya baru nak belaja ape itu bedak compact,eyeshadow di awal alam pekerjaan .....adik saya yg di matriks sudah pandai pakai eyeliner di mata....cantik dan mmg mata nampak galak...saya jugak turut meniru lepas itu hahaha...
  • semasa saya hanya mampu memiliki handphone sendiri di thn dua universiti...adik saya masih bersekolah pula sedang sibok ber sms dgn kawan2 atau maybe boifren mengguna hp sendiri yg tentunya lagi canggih dr hp saya...
  • semasa zaman skolah mmg tak penah ade boifren....ye saye sedar saya mmg tak laku mase skolah sbb saya gemok hahaha..dan saya jugak tak minat utk ber boifren bukan sbb tak laku je tp malas sbb tahu peratusan utk kawin dgn org yg sama tipis.....adik saya pula sudah bertukar boifren sejak dari skolah menengah....
  • Semasa di skolah menengah...saya mmg tak peduli ape org nak ckp pasal bdn saya yg gemok itu...pernah di panggil badak dan godzilla oleh budak2 lelaki...saya buat tak pedulik....saya makan ape sahaja yg saya nak makan...byk mane pon tak kisah.......tp adik perempuan saya semasa di skolah menengah sudah sibok dgn 'crach diet' sbb takut boifren ckp die gemok...isk isk
so advance kan adik2 kite zaman sekarang....kat bawah ni perbezaan antara saya sgt gemok (saya ade double chin) dan lansung tak reti senyum masa skolah dulu dan juga sekarang yg dah jadi mak orang...no 2 tu gamba mase zaman university...kalau tunjuk kat org gamba no 1 tu sekarang semua ingat itu kakak saya padahal saya anak sulung hihihi..

9 comments:

liza said...

itulah..bebudak skrg ni mmg lg advance dr kita...kadang2 kita plak yg belajar dr dia..;)

Eliss said...

btol2..bebudak skang makin advance..students unibersiti aku ni pun aku rasa lagi vogue dari staff...hahahaha

Farah said...

liza:aah tulaa pasal..haishh terasa mcm dah tua plak hahaa...

eliss:huh budak uitm lagi gempak2 kan dressing diorg..

SemuaTentangKita said...

Betul tu farah..baju sekolah tak nak kain cotton dah..nk kain licin. Sabar jer la..
Btw, u dah kurus pas bersalin..bagus..bagus.. :D

Farah said...

mrsharis:hehe itu baru bab demand pakaian skolah..blom yg lain lg..

alhamdulillah berjaya kurus semula *clap*clap*clap* :D

3740Journal said...

weh farah, aku ingt lagi gambar pasport ko no 1 tu.. ko ada buat ape ntah masa kat maktab. Kad perpustakkan ekr hape.. huhu

Farah said...

azza:haha betull!!!10 markah untuk anda

Iron Butterfly said...

ak ah. aku pon rase kad outing ko gamba tuh. bile azza mention baru aku teringat aku cam penah nampak gamba 1st tuh.

aku pon tak senyum dulu mase skolah. pakai braces kan. ngahahah.

Farah said...

A'a:hahaha kamu ingat juger yer hihih

Awards ~~thank you!