Saturday, December 5, 2009

Tips supaya husband membeli barang mekap secara rela

jangan cakap saya poyo..saya cuma ingin menjawab pertanyaan bakal pengantin baru di entry saya yang lepas sebagai bimbingan mengharungi rumah tangga nanti hahahaha

"farah, tanye skit. mcm mana ko bleh buat asri perasan compact powder ko abis? siap tolong belikan lg..bagus la asri "

hahaha actually saya takde tips yang specific untuk perkara ni lagipon mungkin sifat husband saya suka tengok benda yang cantik..kalau die rasa bini cantik dengan bermekap menggunakan produk/brand tu die tak pernah berkira untuk belikan lagi..same applies to all my baju,heels and handbag.

tapi untuk buat die perasan mekap saya dah habis tu... ade sekali tu die perasan bedak kat muka saya bercapuk2 (tak rata) and die marah nape pakai bedak tak betul ...ok husband saya memang particular bab ni.

so saya malas la nak cakap banyak..tunjuk jela cara saya korek bedak saya yang tinggal saki baki tepi2 bekas compact powder tu kan dan pakai hahahaha..saya cakaplaa nantila saya gaji nanti saya memang nak beli baru..ni pakai jela yang ade sampai abis...(sila perhatikan tiada ayat meminta2 di situ)

agaknye die kesian kot hahahaha tu yang belikan..lagipon die memang suka tengok saya pakai bedak MAC tu..die kate nampak muka berseri sikit bila kuar dating dengan dia haha so jgn tertipu kalau nampak muka saya berseri2 tu adalah teknik mekap semata2 yer.

pada saya ,kadang2 memang terasa hati kalau husband saya kutuk baju/mekap yang pakai..sebab husband saya kalau die tak suka tu means buruk la ape saya pakai tu.uishh sapa la yg tak terasa kan..tapi alhamdulillah..sekurang2nya die bukan jenis yang suka kondem je..atleast die ade inisiatif dengan belikan barang2 mekap saya..bukan macam sesetengah lelaki lain yang tak kisah pasal penampilan bini sendiri pastu mata melilau tengok perempuan lain haaa lagi bahaya tu!

dan kita plak sebagai isteri,jangan la cepat melenting bila husband tegur cara kite bermekap/berpakaian..pk positif..sekurang2nye die jujur dengan kita ape yang die nak tengok kan..cubala ambik inisiatif sama2 untuk tukar penampilan..maybe kalau dulu kita selalu shopping baju sorang2..kali ni ajak la suami skali mintak die pilihkan..kalau dapat pujuk die belanja lagi bagus! hahahahha

happy weekend everyone!

p/s:mama damia,ni kira saya jawab komen jugak la yer hehe..

21 comments:

Anamarza said...

seronoknya..dapat suami prihatin ni.. :D

Haiza said...

hahaha....memang hebat...tang aksi korek2 tepi bedak tu paling menjadi...terus hubby belikan refill ye...bagus betul

Annasue'G said...

i pon kalo nak beli baju suke bwk enchek hubby sbb die tu pengkritik tetap. haha!

Unknown said...

mmg best mmg best......kdg2 drg ni suka suprise kan?tp so far my hubby belum lg belikan makeup!kena kenen2 ni

Anonymous said...

sy pun suka bedak mac. satu2nya bedak yg sy rasa xyah risau muka bercapuk.

Aida Narina said...

Ahhhhh, ala memang concern la ur hubs :) 2 thumbs up for him! Bila dia particular camtu, at least dia boleh faham the need of having make-up stuffs kan?

Dayah @ Real Ummu said...

bagus btul En Asri...pandai ye dia pilih..

Am said...

bestnye asri beli mac jugak.. aii..bile la hubby aku nk prihatin bab2 mekap2 nih.. kena plan nih.. :D

Lady of Leisure said...

hahahah.. suka betul caba tips2 dari farah ni.. lain dari yg lain..
:D

Elyn Sani said...

haha tips ni pun ada gak....

alhamdulillah laki aku kalo bab camni die full sponsored. tapi kene igtkan gak kalo ade mende dh abih. aku pun ade gak buat cam ko tp ala2 bg hint wink wink

yatie chomeyl said...

untung u farah, hubby jenis aware dgn 'situasi' mekap2 u .. maka berkesanlah tips ini :)

joegrimjow said...

ok
da tau taktik ni
hehe

mau jadi si prihatin jugeee

Farah . 5577 said...

huhu..
best best hubby u..!
mmg untung!

one, xde la mcm tu.. kalau nak xleh hint2, dia buat2 takphm.. kena ckp straight to the point.
tp tang makeup ni dia tak port sgt, n farah pun mmg jarang pakai make up, bile ada occasion jer.. huhu.. pemalas!

tp baju dia komen gak la kalau dia tak berkenan..
btul bagus kalau berterus terang, mmg la terasa kan, kalau kite rs baju tu lawa, tp dia tak, tp dr jenis yg diam je.. tapi mata melilau kan.. :) atleast kite tau dia pandang kite.. hahahaha..

Cikpid said...

tips ni sgt berkesan kat husband2 yg suke tgk bini mekap..

aku rs tips ni x berkesan kat babad..kesian tol aku..aku siap tunjuk compact powder yg dh abis..die wat dek jek..hahahahah..

mancet said...

tak sangke asri begini,,bagus ko asri ahahha keep up the good work..
tiba2 compliment tuk asri kt blog ko hahhaa

SemuaTentangKita said...

syukur my hubby pun tak berkira..tapi selalunya dia suruh aku advance duit sendiri pastu dah beli baru dia ganti balik duit tuh.. :)

isabelle said...

u & i..kalo part hint2 utk dpt something drp hubs, mmg pakar. hahaha.
hint, jgn x hint :D

Hanz Jamaludin said...

Baru pagi ni..hubby kata toksahlah pakai belt yang datang sekali ngan baju baru..dia offer gi cari belt lain...rasa incomplete without the belt tu & mula2 degil tapi bila sendiri tengok macam semacam jer baju, barulah nak dengar nasihat....

untung u Farah, sampai mekap pun dia peka..my hubby kalau comot tu bolehlah..tapi kalu mekap habis sendiri tanggung ler...cumer losyen badan merasa masuk dlm grocery sekali sebab dia tukang sapu kat belakang setiap pagi sebelum kluar umah, he,he..

NisS^ImmEr said...

sori la aku baru balik penang..terharu gila ook entry utk bakal pengantin baru..aku rasa nak apply la teknik ko ni..kalau husband aku tak perasan gak, aku nak biarkan je compact tu ternganga..hahha

Farah said...

ana:hai ana..saya dah add link awak yer. hehe tima kasih.

mama damia:keh keh keh korek2 sambil buat muka kesian pasti berjaya

jie:lamanye tak dengar citer..awat tak update blog?

hehe senang ade pengkritik tetap dan jujur :D

sara:hehe sila kenen2 cepat

zam:aah..btul2 sebab tu pejam mata jela dengan harganye hahaha

aida:thanks! aah hahaha yela kalau kite orang pompuan pon kenkadang nak kuarkan duit pk membazir kan

dayah:hahaha die tak tau pilih tp sebab dah biasa beli bedak ni..MAC ade rekod..so die bagi jela IC farah n cakap nak beli bedak yang sama

am:hehe kena mekap lebih2 sikit dpn husband..nanti bila muka tak bermekap die tanye apesal tak pakai hahahaha..ha am jawab la mekap dah abis takde orang nak belikan :P

lady:hahaha tips2 ikut kepala sendiri bukan ikut buku

elyn:hahaha kalau tak perasan jugak kena buat drama sikit la ek

yatie:hahaha..yela kalau bab mekap2 ni ok la..tp cuba kalau bab gadget ke..10 tahun bagi hint pon tak paham2 hahahaa *sedang berusaha pujuk hubby beli kamera baru :P*


joe:waahh..ko pon nak jadi prihatin..bagus2

farah:aah..lebih baik one jujur ngan u dr mata melilau kan haha bahaya!

cikpid:takpe cikpid..babad concern pasal bende lain..

mancet:hahaha aku takmo bgtau die ade org puji die kat sini nnt kembang lak hahaha..

liya:ok gak tu kan..mintak claim hihi

isabelle:hehe bagi hint je la..tak baik jadi isteri suka meminta2 ni hahaha

hanz:hahaha biasala tu..i kalau husband tegur pon mula2 cam tak puas hati jugak..degil! pastu nnt bila dah 2 3 kali tgk kat cermin..baru nak admit hahahaha

nis:hahaha spesel ni entry utk ko..nanti depan suami jgn malas berhias tau..harap2 die pon peka pasal mekap ko :D

Nurhayati said...

bagus betul ensuami belikan barang makeup.. cam kes yati mmg tak belikan..sbb yati tak bermakeup.. even compact powder huhuhuhu teruk betulkan..tak pandai bergaya.

Awards ~~thank you!