Friday, February 12, 2010

Kami akan ke Utara!

Saya minta maaf kepada pembaca2 blog ni yang sedang menanti tips diet dan fitness dari Mr Daddy untuk hari ni...tips akan kluar maybe agak lewat sikit sebab kami sibok nak prepare untuk perjalanan ke utara esok..kalau tak sempat hari ni maybe saya akan kluarkan sekali 2 minggu depan yer..

Semalam tiba2 je husband saya cakap weekend ni nak ajak pergi Perak..eceehh saya ngan excitednye ingat die nak ajak jalan2 ke hahaha mane la tau nak ajak pergi the lost world of tambun ke kan...rupe2nye die nak pergi kursus silat selama 3 hari kat sana...pastu saya tengok jadual kursus die sangat la padat..dari pagi sampai la malam..ade break untuk makan dan solat je..erk! cemane nak ikut..ni ajak ikhlas ke tak ni? hahahaa

then saya teringat plak..yang kami pon ade jemputan kenduri kahwin esok kat Sungai Petani...so ape lagi..sambil menyelam minum air kan...so plan pon sudah bertukar..saya ajak mak ngan adik perempuan saya ikut sekali untuk pergi kenduri kat Sg Petani..tp sebelom tu saya akan drop husband saya kat Perak..dah lama sangat die tak bersilat..biarla sekali sekala die buat bende yang die suka kan..n lepas kenduri kat Sg Petani kami akan gerak ke Alor Setar plak..Alor Setar adalah kampung belah mak saya..suka la die sebab dapat balik kg..saya pon suka jugak sebab dah 2 tahun tak balik sana hahaha..boleh tayang afif sekali sebab diorg pon tak pernah tengok afif hahaha..

So hari ni,saya agak kelam kabut nak prepare semua bende untuk perjalanan kami esok..selalunye saya akan buat checklist untuk bende2 yang saya kena buat tp kali ni tak sempat lansung..nasib baik minggu lepas baru je pergi servis kereta dan tukar baterry kereta..so kereta kami adalah selamat untuk perjalanan jauh insyaAllah...

Nasib baik juga semua baju2 kurung saya baru je amik dari dry clean kat dobi..

lunch hour ni nak kluar kejap..pi beli pampers afif yang dah nak abis and nak carik hp baru!pastu nak bayar apape bil yang patut..balik kerja terus packing2 barang..huwaa banyaknye bende nak kena buat ni..nyesal lak tak EL hari ni..

So kepada kawan2 yang nak balik kampung dan bercuti2 kemana sahaja...pandu kereta elok2 k..semoga kite selamat pergi dan balik..tata!


15 comments:

liza said...

bestnya jejalan..ikutkan hati aku..nak jer balik kelate or pg jejalan ke mana2 tapi keta laa pulak wat hal..huhu..

|| NaFiRaa || said...

huhuhu..ai pon banyak gak keje blom settle.. mlm nih nak gerak balik terengganu.. esok pagi2 gerak gi kelantan!!! adeaaa mesti penat!!!

selamat bercuti utk u jugak..
berhati2 di jalan raya..:)

Cik Lily Putih said...

Farah, nak ikut! pls3x beli kuih karas tau. Sedappp

Drama Mama said...

haaaa jalan jalan. last day tu ajak la ur hubby pi lost world of tambun farah, alang2 dah ke utara..hehehe

Anonymous said...

huh..saya pun tetiba jadi penat baca entry farah kali ini..saya pun sama, esok akan balik kg hubby lepas hantar maid kat port..pastu isnin balik rumah, then rabu bertolak ke cameron highlands til friday..fuh bz betul kan

Elyn Sani said...

hamboi nak jalan jauh ni!!! take care farah drive elok2....

ummuabdullahsyaakir said...

Seronknya dapt balik kg sambil jalan2...eem rsa rindu suasana kg.

Apapun moga Farah sefamily dpermudahkn urusan.Selmt pegi dan balik yea^_^

isabelle said...

selamat berangkat dan kembali.
alang2 tu, p la singgah penang. balun pasemboq/char kuetiau. slurppp!!!

nyesal pulak kensel plan balik kampung :P

Nurhayati said...

wah selamat berholiday..
kami takde kemana cuti2 ni..rehat kat umah je.

Annasue'G said...

seronotnye pi utara!
selamat berjln2 cari makan! ;D

lily lotus said...

jalan lek lok yer. selamat pergi dan pulang

munira said...

take care farah..selamat berholiday!

Drama Mama said...

btw, do join my giveaway if ur interested k..mana tau bole menang our delicious diaper cupcakes!

http://twinkywinkystars.blogspot.com/2010/02/join-our-diaper-cupcakes-giveaway.html

Lady of Leisure said...

safe journey farah..
:)

Mag said...

best nye jalan-jalan~

Awards ~~thank you!