Tuesday, June 29, 2010

We are living in a super fast lane

Btul tak kalau saya katakan yang sekarang ni semua bende nak kena cepat..lambat sesaat pon kite boleh kehilangan sesuatu yang amat besar..

Kalau tengok trend orang skang ni..muda2 lagi dah pakai kereta besar,rumah besar..ada pangkat besar.

Saya tak kate orang lain...saya sendiri pon tak terkecuali ada impian yang sama..sape la yang taknak semua tu..kalau mampu,selagi tak menyusahkan orang lain..tak salah pon nak memiliki bende yang besar2.

Alhamdulillah..tak sampai pon 2 minggu saya buat job hunting..saya dapat response yang agak memberansangkan...memang kerja belom dapat lagi tapi sekurang2 dah ade follow up dengan 2 interview..menunjukkan value saya di pasaran agak tinggi hahahaha(statement positif yer bukan statement berlagak)

Ada budak2 opis yang tanye saya..kenapa nak move on?

Ape lagi yang perlu saya katakan?

Saya tak suke berada dalam kedudukan stagnant..especiallay tang gaji dan pangkat..3 tahun cukupla bagi saya dengan gaji yang naik tak sampai 500 ringgit pon.
Saya tak suke bila kerja yang saya buat di pandang rendah orang lain because I know,bila saya buat kerja..saya buat kerja sepenuh hati.
Saya tahu saya ada potential kalau saya di beri peluang..kalau tak takkan ex-bos saya dulu (die dah blah tmpt lain) recommend saya jadi project manager untuk handle 2 project sekaligus sedangkan saya hanya exec cabuk je.
Ape yang nak di risaukan..hey,I'm still young ok...saya ade skill dan saya boleh buat kerja dan saya sangat positif untuk terima cabaran baru.

Ape yang saya tahu..saya deserve better...kalau bukan di sini..mungkin rezeki saya di tempat lain.

Makin hari harga barang makin naik...makin hari keperluan makin banyak..tak payah cerita yang besar2..bende yang kecik2 pon dah makin mahal.

Saya plak bukan jenis suke menunggu..kite memang kena cepat..saya dah set kan target saya untuk capai sesuatu bende sebelum umur saya 30 tahun..oh jangan salah sangka yer..saya tak pernah ade niat nak berlumba2 dengan orang lain..saya ade target saya sendiri yang saya pk logik akal saya boleh capai la.

Ape bendenye takyah la saya cerita..kang jadi bahan plak kalau tak dapat kan..biarla saya dan suami je tahu..ape yang saya tahu..usaha untuk capai bende2 tu perlu datang dari 2 pihak iaitu saya dan suami..saya tak pernah harapkan suami saya menanggung semua sebab die pon ade tanggungjawab lain iaitu pada parent die plak kan..lagi2 plak anak lelaki..dan sebab tu jugakla menjadi surirumah sepenuh masa tak pernah terlintas dalam kepala otak saya buat masa skang ni.

Okla..panjang plak saya melalut pagi2 ni..saya nak start studi untuk 2nd interview plak..interview yang pertama adalah over the phone saja..nasib baik tak gabra sebab tetiba kena perah otak untuk ingat balik technical2 term.

Doakan saya berjaya yer!


14 comments:

Lea Shmea said...

selamat berjaya kak farah! amin.

Nur said...

Farah,
good luck to you!
Berusaha! :D

fizamior said...

farah, good luck! aku doakan ko berjaya! :D

Elyn Sani said...

gud luck farah....

liza said...

goodluck mama afif..biar dapat keja best dgn gaji yg gempakkksss

Mag said...

huhuhu..gud luck~

Diyana said...

gud luck.gud luck farah..;)

yatie chomeyl said...

good luck babe

Hanz Jamaludin said...

Yeay! That's the spirit! :>

CiKaYu said...

good luck farah...u can do it. just go and grab the chance...

atulhani said...

kalau ada peluang untuk awak move on, pergi lah... it's a good choice.. tapi, walaupun apapun, kita jangan sesekali menyesal dengan apa yg kita dah buat ;)

Eliss said...

semoga berjaya! aku takat tukar dept boleh la.hehehe

mancet said...

good luck farah! semoga berjaye

Farah . 5577 said...

good luck farah..! :D
semoga sukses dan terus sukses.

ps: good luck dlm memilih yg pilihan offer yg terbaik juga nnti.

Awards ~~thank you!