Thursday, July 22, 2010

Minta maaf..saya tak buat kerja charity di pejabat

Bila opis yang terlalu ramai orang nak jadi bos kan..memang kena jadi pandai sikit tapis kerja yang tak berkaitan dengan scope of work kita..plak tu yang bagi arahan tu bukan bos kite..dalam erti kate lain "adekah aku kisah pasal arahan tu?"

dulu saya maybe budak naif la kan..terima je kerja2 admin yang tak sepatutnye saya buat ...kalau saya memang takde kerja takpela...ni dah terang2 kerja saya berlambak skang...sampai nak makan pon x sempat..kol 2 pagi pon still reply email lagi..satu hari saya ade lebih dari 3 meeting dan presentation..mane nak kejar buat proposal dan reply quotation lagi..so mintak tolong paham yer.

cara terbaik untuk taichi bende2 remeh camni adalah dengan email je...yes! email boleh di jadikan senjata yang merbahaya dalam kerja seharian tapi jangan di salah gunakan plak hahaha...harus di gunakan pada waktu2 tertentu dengan berhati2 la kan..

memang ade sesetengah orang die tak paham kesibokan kerja orang lain..tak kisah la pangkat ko kuli jer..dan bukan manager pon..semua orang ade role penting dalam syarikat kan...semua ade kerja masing2 yang perlu di siapkan..kalau tak buat ape syarikat hire kite..so kalau nak mintak tolong sesuatu ..sila amik inisiatif untuk tanye dulu "anda bz ke tak skang ni?saya nak mintak tolong................"

kalau jenis orang yang takde inisiatif nak bertanya macam tu..kite plak la yang kena amik inisiatif untuk beritahu pada orang ni dan cc pada bos-bos berkaitan supaya orang ni paham..

seriously..I had enough! saya tak suke nak buat kerja charity dalam opis...sebab kalau ade orang nak appreciate takpe gak..silap orang la nampaknye kalau nak main taichi2 kerja kat saya ni..sekian.


7 comments:

Am said...

yup...dengan email jugak ade black n white... bukti kalo jadik ape2...

Farah said...

aah la am..bosan dah terime arahan dari yang tak berkenaan ni..dahla bukan kerja kite plak tu.

SemuaTentangKita said...

lagi 1,klu ko dh tolong sekali nti diorg akan mintak tolong byk kali and akhirnya kerja tu otomatik cam jd kerja ko pulak. Benda mcm ni dh byk aku tgk..

liza said...

betull..jgn dilayan org camni..buat sakitkan hati n semakkan otak jer

Lady of Leisure said...

jangan kasi peluang kat depa farah hehe

mommynadia said...

sabar u!dulu ms baru2 keje boleh la kan..skrg sblm bg I taichi balik..harap!

Diyana said...

taichi.taichi jgn tak taichi..:D

Awards ~~thank you!