Friday, August 13, 2010

Dah hari ke -3 kite berpuasa...

eh eh pastu dah nak raya hihihi...lambat lagilaaaaa

semalam adalah sangat seronok sebab sempat jugak saya bertarawikh kat masjid...tapi tula afif kena tinggal ngan adik2 saya la kan..haihh lepas jugak rindu saya nak buat tarawikh dan witir kat masjid dekat umah mak saya tu..

bukan ape..bila tengok budak perempuan umur 10-12 tahun datang ke masjid dengan nenek/mak diorang..teringat saya kat arwah nenek saya dulu...diala yang selalu heret saya ke masjid..kadang2 kitorg jalan kaki je berdua..die la yang ajar saya sembahyang dulu..pakaikan saya telekung yang die buat sendiri..sob sob..sedih la plak.

nenek saya ni kalau nak tahu..garang gile!hahha nama pon keturunan bugis kan..mau tak garang...skang ni menurun plak kat saya..

dulu kalau kitorg adik beradik suka main lecak lepas hujan ..haaa ade sekali tu nenek saya nampak..die panggil masuk umah soh mandi...yang specialnye..die yang mandikan kitorg...ha lagi special..die siap berus kan kaki kitorg yang penuh ngan lumpur tadi ni ngan berus sabut hahahaaha...hazab ko kena berus sabut tu..sakit gile ok! menjerit2 la sorang2 dalam bilik air hahahaha pastu memang tobat la kan tak buat lagi.

ha pastu kalau kitorang ni buat hal ke ngade2 ke kat umah orang kan..siapla die punye cubit tu..berbisa!

haih..rindu sungguh saya kat arwah nenek saya..garang2 pon..die la nenek paling bes..skang ni nenek sendiri dah takde..so menumpang kasih la kat nenek orang hahaha alaaa nenek husband saya la..onyang pada afif..sihat lagi onyang afif tu tau walaupon umur dah nak masuk 90 tahun rasenye.

oklaa..nak berbuka dengan ape plak hari ni yer? cam teringin makan nasi beriyani la..hehe pose2 ni banyak je teringin kan..ngadesss!

8 comments:

semut-terbersin said...

hoh sama la! nenek aku suka heret aku pi masjid ikut dia..pastu kene berus sabut tu dah biasa..mmg sakit weh! rindu jugak kat arwah nenek aku..sob sob..

Elyn said...

ko cite pasal nenek tetibe aku windu lak kat arwah nenek belah abah aku. sob sob... al fatihah...

salina said...

huhu saya pun orang bugis..bugis banting la tuu..hehehe tapi tak dinafikan kenangan bersama wan adalah best walaupun wan saya garang yang amat...mcm nenek wak jugak kot...anyway, selamat berpuasa dan beribadah ye farah...

senioritasara said...

teringat gak nenek i...dulu masa dia ada..geram je nak marah.tp skrg sedih plak.lagi2 posa ni...

p!nkerton said...

wuwuwu.. nenek aku biased boleh? (haha sabo je lah bulan2 puasa ni nak buat dosa pulak ;p) nenek lagi satu tak penah jumpe sbb dah lama meninggal.

Drama Mama said...

hahhhh i nyaer nenek belah abah ja yang ada tapi jarang jumpa. duduk jauh. time2 raya ja la jumpa slalunya. huhuhuuh

http://twinkywinkystars.blogspot.com

azzamoro said...

tetibe rindu kat nenek aku kt kg.

p/s aku dah lame x solat terawikh. thn ni mmg xdptla.

Yan said...

baca entri ni tingat adik yan ms kecik dulu nek beskal jatuh longkang kat kg..
mula2 nenek suh yan yg mandikan.. tp sbb mikirkan yg yan ni kasar... nenek sendiri yg menyental air longkang yg dah meresap kat badan adik huahuahua..

Awards ~~thank you!