Tuesday, August 24, 2010

Simple tapi sedappp

Hehe baru kol 10 lebih dah sibok2 tayang makanan..sabar2 jangan marah ekk

Sepanjang ramadhan ni..boleh kire la bape kali je saya masak hahahaha 3 kali kot..sekali untuk berbuka dan 2 kali untuk bersahur..alaaa penat tau..lagipon kalau saya masak..dah la makan sorang2..so takbes la dah la penat masak pastu makan sorang2...haha alasaaaaan baikk punye..sebenornye pemalas!

tapi kan kadang2 tu jemu jugak makan makanan dari PARAM ni..kadang2 takut nak beli lauk tak tentu hala..sebab kite pon tak biasa dengan penjual tu..sedap ke tidak..pastu kang makan ni sakit perut ke tak..

baru2 ni saya perasan kat PARAM taman tun ni ade peniaga yang jual asam pedas..die jual asam pedas je..lauk lain takdek..tapi ikan macam2 laa.dari kembong ,pari sampaila jenahak.

harga pon takdela mahal..rasenye kalau beli ikan pastu masak sendiri kosnye lagi mahal kot.(lagi satu alasannnn)

so kat rumah saya pon goreng la ikan masin dan kluarkan tempoyak dan petai..hmmm marveless i tell u! sedapppp!hehe sampai husband pon terpengaruh jugak makan..padahal die bukan layan sangat pon asam pedas dulu hihi.



lauk yang simple jugak yang sedapp..kalau bagi saya macam2 lauk rasenye tak habis kot.

Korang lak cemane? ape lauk yang simple tapi sedapp sampai tambah nasik berpinggan2 hehe

9 comments:

Lin said...

kalau aku plg simple charkoewtiaw.muahahaha...tu kira plg malas la...time sahur ikan pekasam pun jadik!

Nia said...

lauk simple saya telur goreng. dari kecik sampai besor, tu la favourite..hehe.

semlm kawan saya ckp PARAM, saya terpinga, sekrg baru tau maksudnya.

Farah . 5577 said...

hihihi.. mcm best plak sebut param, teringat param. :D

byk kot lauk simple2 yg i suke.. asam pedas pun diantaranye.. janji ada satu lauk n sayur pun cukup.

Drama Mama said...

kalaua ada ikan masin ngn sambal belacan, memang makan nasik bertambah i nih! huhuhu

http://twinkywinkystars.blogspot.com

isabelle said...

aahhh...menggiurkan!!!!

Liz Rohaizat said...

tempoyak, sambal ikan bilis, kan goreng cicah air asam, telur goreng. telur masak kicap pun boleh rasa sedap

Lady of Leisure said...

lauk simple yg i suka adalah ikan goreng ngan sambal belacan je ekeke.. tak pun ikan masin goreng asam.. :)

CHeeSYaNa said...

lauk simple? Nasik putih panas + telur goreng panas + kicap... fuhh.. licin~~!

atulhani said...

kalau bersahur umah mak, paling suka buat ikan bilis + bawang + cili goreng.. pastu letak kicap.. memang mnyelerakan.. kalau kat umah MIL, i minum oat je utk sahur.. lagi simple hehehhee..

ps: nak diet konon.. kalau masak ikan bilis tu sure makan nasi!

Awards ~~thank you!