Friday, December 17, 2010

Bila bekerja kuat sangat...

Saya ingatkan saya mengandung tp bile test negatif la plak....mungkin badan terlalu penat sangat bekerja..hormon badan pon jadi tunggang terbalik.


Tanda2 pregnant semuanye ade..

Period tak datang sejak hari raya aidilfitri..plus saya pon memang dah stop injection depopovera..saja stopkan awal sikit sebab nak clearkan badan before start planning for the 2nd baby...ade orang cakap bila dah pakai perancang terlalu lama..nak conceive balik memang lambat sikit sebab badan nak clearkan hormon2 extra yang kite ambik tu..so saya rase 6 months sebelom nak conceive balik saya patut stopla kan.

Muka naik jerawat dengan sangat banyak secara tiba..demm! habis la muka i yang gebu ni bertompok2 dengan parut.

Mood menjadi tak menentu..cepat rase nak marah..yela penat kan.

Kepala asik pening..makan panadol pon taknak hilang.

Perut menjadi semakin buncit walaupon dah berusaha tak makan malam sikit pon tak susut..arghh stress btul tgk perut skang ni..i really need my time to workout!!! takde mase btul skang.

Husband menjadi rajin secara tiba2 (berdasarkan pengalaman pregnancy yang lepas)..die la tolong kemas rumah and basuh pinggan skang..pelik!sebab tak suruh pon hahaha..tp bagus jugak kan..agaknye kesian tgk bini keje kuat sangat.

Actually yang buat penat tu sebab saya dah start meet up dengan customer2 saya untuk position baru nanti..memandangkan account manager sedia ada nak resign and last day adalah end of dec..saya kena jugak amik inisiatif sendiri mintak die introducekan saya dengan customer and handover ape yang patut laa especially the contacts,ongoing projects..perghh bayangkan I have more than 30 accounts to take care and semuanye enterprise account!

I have to learn and I need to learn very very fast! takleh lengah2 sebab dulu saya focus 1 product je..skang ni bermacam2 product and each product tu i must have the basic knowledge and also know who is the key person that i should refer to..kalau tak nanti customer tanye..dah kelam kabut nak menjawab and I hate to be in that situation.

So itula hasilnyee..penat macam hape bile balik..nak pengsan pon ade..tekak dah rase perit..saya rase macam nak demam kot.

I know..this is not going to be forever..mula2 memang macam ni sebab saya nak catch up banyak bende kan..once saya dah catch up the pace..insyaAllah everything will run smoothly..chewahh ayat motivasi diri sendiri..and by the way,i already got my motivation pon..semalam dapat PO untuk new project from customer and the commision will be mine!!!!!muahahahahaha..

Biasalaa nak senang bukan senang kan..kenala susah dulu.

11 comments:

Diyana said...

itu tanda2 kene pegi hanimun lg neh..;)

~ As ~ said...

berusaha lg..ehehehe

Elyn Sani said...

owh ko pun dh stop amik enjection ek. hmm mmg mood jd huru hara la kalao stop amik mende2 gini..

Nur said...

salam farah...akak hari tu pun stop inject depo, dlm 6 bulan jugaklaaa br dtg period blk..

tp penat sgt rasa...kul 9 da lelap dgn si kecit..huhuhu..rasanya hormon kot..

btw, gud luck in your new field!

Farah . 5577 said...

aah, i ada dgr kalau stop mmg hormone in balance, and mood swings adalah jd tidak menentu sket sama cam bile preggy kan.

kesian u, tp takpe ms muda ni kite kejar dulu semua kan. wish u all the best dear.. insyaAllah next year rezeki lebih, keje n anak. :D

yanadzul said...

kalo stress pk nak pregnant.. mmg tak jadi..

yana pun dah stop inject bulan 6 haritu.. tp bukan nak pregnant lagi.. nak balance kan balik hrmon.. rancang sendiri2 ja skrg.. kalo ada rezeki, terima seadanya..

farah.. bila umo dah nak mghampiri angka 3.. hormon dah jadi pelik.. metabolisma bdn pun rendah.. mungkin!

isabelle said...

hang ni farah..x aci buat teaser lgsg. kat dashboard je dah tau u x pregnant!:P
anyway, if u r really planning for it, jgn stress2 sgt.try cari masa pegi holiday jap.
insyaAllah, ada jodoh kita jumpa esok

Eliss said...

aku hr tu sama gak, ingat dh pregnant, tapi lewat ajer..dah 2 kalo terkena :P

3740Journal said...

manade ko buncit??? aku lagi teruk dari ko. huhu. cam pegnent 4bulan. :P

Nurhayati said...

penat keje la tu.. dah pegi hanimun tuk 2nd baby.. jgn stress :)

yatie sawanila said...

hormon changing jer tuh.....my sis pun sama. pening kepala, penat and badan naik.
u kena amik supplement n exercise

Awards ~~thank you!