Tuesday, September 13, 2011

Hari Raya 2011 - lost count how many days already


dah tak terkire dah hari raya keberapa skang ni..tapi semua orang pon tengah giat membuat open house kan..bukan kat umah je..opis pon sama.

Last weekend kami sekeluarga beraya di pasir gudang ,johor..tujuan sebenar bukanla beraya tapi untuk attend majlis kawin sepupu saya di sana..kat pasir gudang ade a few relative kami kat sana..jadi amik peluang beraya la sekali..dalam banyak2 adik beradik mak saya..makngah saya sorang ni je yang merantau sampai ke johor..yang lain paling jauh pon selangor.majoriti masih lagi berada di alor star, kedah.

Kami bertolak hari sabtu tengahari dan sampai sana agak lewat petang sebab banyak kali berhenti..yela berjalan ngan orang tua kan..banyakla singgah nak berehat kejap..pastu sampai je sana terus beraya kat salah seorang umah sedara..pas maghrib baru check in homestay yang kami sewa..satu malam je pon setakat nak lepas penat lelah so homestay jela pilihan kami..murah sikit.

sampai homestay..mandi2..siap2 semua..zasss terus tolak ke rumah pengantin..tp time tu pon dah kol 9.30 pm kot...sampai2 tengah berjalan majlis berinai..nikah dah selesai waktu petang sabtu tu..tp kan yang tak syoknye..takde sorang pon remind kitorang malam tu ade majlis berinai dan kitorang pon lupe gileeee yang memang kebiasaannye ade majlis berinai kalau belah pompuan..so hasilnye kitorg semua pakai baju selekeh2 je pergi majlis tu hahahahaha..ade ke pakai jeans je pi majlis berinai..dah la kena tepung tawar lak tu.


sepupu saya yang perempuan tu
alahai segannye kena menepung tawar pastu pakai selebet camni

afif kena paksa bergambar
daddy afif pon kena jugak haha
ha cer tengok..semua pon tak expect malam tu ade majlis berinai hahahaha..nasibla sedara sendiri..husband siap pakai suar pendek lagi :P


Ahad tu plak majlis bersanding..ok yang ni memang ready la kan bawak baju kurung semua..and kat sana saya jumpe dengan sedara saya yang lama gileeeee tak jumpe..die skang dok penang..sejak kitorang kawin dah 4 tahun la tak jumpa..dulu die nila geng saya kalau saya balik kampung kat kedah dulu.

me and muna...actually ikutkan die pangkat makcik tapi sebab die muda setahun and kitorg rapat dari kecik panggil aku ,ko jela..

muka cousin saya ni kalau sekali tengok cam anak mami kan? sebab memang atuk saya (ayah pada mak saya) ade campur india sikit..sebab tu mak saya idung mancung..saya ngan adik2 badik lain banyak tak ikut sebab gen abah kuat sangat hahahaha jadi dapatla hidung kembang.adik beradik mak saya pon macam terbahagi dua..ade yang ikut atuk dapatla darah anak mami tu..pastu ade yang ikut nenek so dapatla mata sepet ngan muka cina cam siam.


with pengantin.



hantaran2 dari pihak lelaki kepada pihak perempuan..

Lepas sanding pukul 3 petang terus zassss balik KL...perghh letih gile..rase macam esok tu taknak pi keje laa..tp memikirkan meeting plak pagi tu ngan customer..gagahkan jugak pergi.



2 comments:

yatie chomeyl said...

xde lakembang sgt pon hidung u , ok je i tgk ehehhe

zeta said...

majlis berinai diorg pon siap ada pengapit yea..xpernah tau pon sblm ni.. :)

Awards ~~thank you!