Friday, March 30, 2012

Tak sabarnya nak tunggu April!

Tak saba bukan sebab nak sambut April fool tapiii...

1. Offer letter naik pangkat dah dapat..effective 1st April ni..so next month,i will see increment of salary on my payslip sebab ada allowance eventhough masih dalam probabation period hihihi..yeahh!!

2. Hujung bulan april ,semua staff akan dapat yearly increment based on performance(KPI)..Alhamdulillah,masa buat face to face dengan superior remarks yang saya dapat amat memuaskan..jadi insyaAllah akan nak penambahan juga di dalam payslip nanti...double yeahh lagi di situ!!

3. Komisen untuk sales juga akan kluar bulan 4..muahahaha...i only can see $$$$ now! hehe itulah motivation saya bekerja keras selama ni..berbaloi rasenye keje macam orang gile.

4. Bulan 4 juga plannye nak cuti2 Malaysia..nak rehat2 sebelum bersalin nanti plus nak balik Terengganu nak makan makanan yg saya mengidam puas2 hahahahaha.

Alhamdulillah..walaupon awal tahun hari tu hidup rase penuh cabaran dan dugaan dengan sakit datang bertimpa2...rupenye ada hikmah di sebalik tu..Tuhan duga kita sikit je tapi in return banyak yang Dia bagi..kadang2 saya rasa malu dengan Tuhan dengan amalan saya yang selalu je tak sempurna tapi Dia sentiasa berikan rezeki yang murah dan dipermudahkan dalam segala hal serta kesihatan yang baik terhadap kami sekeluarga.

Parent saya pon happy sangat especially mak saya lerr haha...FYI,saya ni datang dari family susah jadinye bile ada rezeki lebih perkara pertama di pikir adalah nak senangkan family dulu..dalam hidup saya ni,orang yang paling saya nak tengok dia senang dan happy ialah mak saya..kecik2 dulu saya suke lawan cakap mak..orang kate kalau menjawab tu boleh buat mak ngalir air mata kadang2..bila dah jadi mama ni saya tahu susah payahnya jadi mak..insaf terus..saya bgtau dia duit2 bulan nanti saya akan tambah lagi and saya dah taknak tengok dia keje kuat2 sangat..saya takmo die susah hati pikir masalah2 tak sepatutnya dan dia dah patut rehat je skang and concentrate kat adik saya yg bongsu je memandangkan yang lain2 dah keje..tapi yela perbelanjaan skang makin meningkat..duit pencen abah saya pon bukannye banyak..so mak saya adela buat side income macam terima tempahan kuih dan jadi babysitter pada anak jiran..so lepas ni saya dah tak kasi (chewaahh demand ok anak die sorg ni) dia continue jaga budak tu..paling akhir pon by this year jela.


Tapi kan saya selalu pegang prinsip ni: kalau kita tak berkira atau kita berbakti pada parent kita..memang tuhan permudahkan segalanya dan rezeki sentiasa murah..sapa setuju?

3 comments:

SemuaTentangKita said...

Tahniah farah..
Memang betul, kita beri 1 Allah balas 10. Apatah lg klu beri kt org tua kita..bertambah berkatnya kan.

Anonymous said...

alhmadulilah..tumpang happy!

yeah agree, if kita happykan ayah and ibu..insyaallah Allah gandakan rezeki kita!

:D clap..clap..clap

@nannoor said...

congrats.. ye aku juga setuju dgn ayat ko.
mak ayah aku pun skang meniaga kat gerai malam2 sbb nak tambah income. kitorg mmg tak setuju memula tp mak aku ckp nak carik extra $ nak kumpul tambah rumah. sedih dgr. :((
alhamdulillah, aku ada rezeki lebih, kakak aku pun dapt rezeki lebih, kami bg lebih kat emak supaya cepat2 dia dpt kumpul $ nak tambah rumah nanti.
Lepas umah dah setel, kitorg kata mak ayah tayah meniaga lagi.

Awards ~~thank you!