Tuesday, November 6, 2012

Almost 4

Assalamualaikum..

Lamanye tak cerita pasal anak bujang sulung saya..bulan depan dah masuk 4 tahun..makin hari makan petah bercakap sampai tak terlayan dibuatnya...selagi tak jawab la soalan dia selagi tula dia tanya.

Memang seronok ok bercakap dengan budak 4 tahun..jujur je jawapan.Kadang2 tergelak sorang2 bila ingat balik..

Macam malam tadi..saya tengah sibok2 memasak kat dapur..

Afif: Mama ,boleh tak cakap 'saya'?
Mama: Boleh

Afif: Mama,boleh tak cakap ' aku'?
Mama: Tak boleh.tak elok.

Afif: Mama,boleh tak cakap ' kau'?
Mama: Tak boleh laa.
Afif: Bolehla mama..'cow' tu yang bunyi 'moo moo'
Mama : (dalam hati) ciss terkena aku.

Berat die punyela payah nak naik..tapi Alhamdulillah selera makan boleh tahan jugak.maybe sebab dia aktif sangat sebab tu naik pun sikit2 je..

Last Saturday,jumpa teacher dia untuk yearly report day..teacher dia cakap Afif ni boleh duduk diam 2 minit je..pastu dia akan lari sana sini..kurang focus dalam kelas tapi bab hafazan bagus..kalau doa2,surah2 dalam solat cepat hafal..no 1-100 dah tahu..sekarang ni tengah belajar membaca guna suku kata..hopefully by next year dah pandai membaca.

Banyak benda nak update pasal afif..tapi mama dia tak dapat nak taip banyak2..oklaa got to go! 


No comments:

Awards ~~thank you!