Tuesday, January 22, 2013

Muka tak siap

Benci btul pagi ni terlupa nak bawak bag mekap dan end up masuk opis dengan muka tak siap..dahla nak jumpa customer plak tu jap lagi..last2 terpaksa pinjam bedak,eyeliner dan lipstik opismate sebab nak cover muka yg sembab tak cukup tidor ni hahaha..

Sapa2 yang kenal saya dari sekolah tahu saya bukan kaki mekap dan kaki melaram sebenarnya..kecik2 dulu selekeh dan suka pakai baju macam budak lelaki..lagi gedebeh lagi saya suke hahaha..tapi lepas masuk u dan kenal husband saya..terus penampilan bertukar!

Bukan pergi kerja saya bermekap yer..kalau berjalan dengan suami tu dah jadi wajib la sebab die mane suke isteri die selekeh2 ni..kat rumah pon saya bermekap..haa oleh itu jangan plak rasa pelik kalau tgk saya kat rumah kadang2 pakai blusher dan eyeliner..bende ni masa mula2 kawin rasa macam pelik..tapi dah nak masuk 6 tahun so dah jadi biasa pada saya..tapi nanti husband saya jugak yang remind saya suruh cuci muka bersih2 sebelum tidor takut nanti muka rosak kan sebab asik pakai mekap je.

Sebab tu pernah dengar orang kata kalau dah kahwin ni sedikit sebanyak kita akan ikut perangai pasangan kita..taste pon dah lebih kurang..kalau cantik kat mata die..cantikla kat mata saya..kalau tak sesuai kat die..tak sesuai jugakla untuk saya..

haa ok nak gerak dah pergi jumpe customer..melalut plak dari mekap ke kahwin.okla tata!




6 comments:

Unknown said...

Sama dengan I lebih kurang....zaman sekolah dulu asik bersukan je (lepas SPM my dad dah sound suruh belajar pakai high heels!), tapi bila mula pegi U.S belajar baru lah belajar2 bergaya jugak haha..
Lipstick & liner kat rumah pun selalu, walaupun nak memasak ke apa :P...okay je kan hehe
Betul, habits rub off each other. I skrg keluar rumah memang kena mekap sikit la, walaupun nak ke Tesco atau Giant hehe

~ As ~ said...

aku kat rumah pun mekap jgn heran juga..haha..

Nurhayati said...

jarang mekap walaupun keluar apentah lg dok umah. nasib laki kata ok je. mungkin dia dh biasa tgk muka ni pun dr dulu xbermekap.

isabelle frankly said...

Tetiba aku rasa semangat nak bermekap kat rumah.hehe

Farah said...

kak millie: hehehe nampak gaya pon tau ni dulu gaya2 tomboy jugak ni kan

As: hahaha sep sikit!

yati:nasib baik ..kalau cam laki aku nanti die ungkit oo pi opis pandai mekap yer..sentap dengor.

is: hahahaha mari2 join d club

norh said...

lipstick pun saya takde..he he

Awards ~~thank you!